Niste prijavljeni

Dragi posjetioče, Dobrodošli na Otvoreni Forum - Novi Pazar. Ukoliko je ovo Vaša prva posjeta molimo vas pročitajte Pomoć. U pomoći je objašnjeno kako ovaj forum radi. Morate biti registrirani kako bi vidjeli sve teme i sve forume. Molimo vas da se registrirate ili da ovdje pročitate kako se registrirati. Ukoliko ste već registrirani molimo ulogirajte se ovdje.

interesantno

Profesionalac

(10)

  • »interesantno« je žensko
  • »interesantno« je autor ove teme

Postovi: 602

Datum registracije: 17.11.2006

Lokacija: tu sam negde

  • Poruku poslati

1

Subota, 08. Decembar 2007

Obrazovanje i odgoj

Sta mislite, koliko su nase obrazovno-vaspitne institucije stvarno obrazovne, a koliko odgojne (vaspitne)?
Da li i koliko odgojna funkcija ovih institucija ostavlja i, je ostavila, traga na generacijama koje izlaze iz istih?
Koja funkcija je jaca od ove dve u nasem drustvu i zasto?
Sta je uzrok i sta su posledice toga, po vama?
"Dragulj ostaje na cijeni i ako padne u blato; prašina ostaje prašina makar se digla do neba."

Jahja

Profesionalac

(10)

  • »Jahja« je muško

Postovi: 1.273

Datum registracije: 15.08.2007

Lokacija: Novi Pazar

  • Poruku poslati

2

Subota, 08. Decembar 2007

Ako sam dobro razumeo temu. Obrazovanje i odgoj u nasim skolama veze nema. To su stvari koje su kod nas nespojive. Ucimo gluposti koje nam nikad nece trebati i koje zaboravimo za 2 meseca. Odgoj onakav kakav ja smatram da bi trebao da bude u skolama je odstranjen, uopste ga nema.

Sto znaci da nase institucije( pre svega mislim na skolu) nisu vaspitne a ni obrazovanje nije jaca strana.
Svi smo Allahovi i svi se Njemu vracamo.

Junus

Profesionalac

(10)

  • »Junus« je muško
  • »Junus« je zabranjen

Postovi: 607

Datum registracije: 10.07.2007

Lokacija: Novi Pazar, Sandžak

  • Poruku poslati

3

Ponedjeljak, 10. Decembar 2007

Pošto sam ja čovjek koji posmatra ljude u instituciji, a time i instituciju, onda bih ja više govorio o nekim ličnostima koje sam kroz te "obrazovne" institucije upoznao i da li su ostavili nekakvog traga na mene.
Naravno da jesu, neki negativnog, a neki pozitivnog.

Srednju školu sam pohađao u Gimnaziji i što se Gimnazije tiče najviše traga na mene je ostavila profesorica matematike Mirsada, zaboravio sam kako joj je prezime. Ona je zaista svojim ponašanjem i ljubavlju prema matematici "natjerala" svakoga da nauči matematiku barem za dvojku.

Pošto sam ja u srednjoj školi bio žestok buntovnik slabo koji profesor je bio meni autoritet. Na času svakog profesora trudio sam se maksimalno da njegov predmet zanemarim, a posebno da na njegov autoritet udarim, jer je bilo očigledno da oni vole da budu autoriteti, a vole i da to učenicima daju do znanja, a to je nešto što ja po prirodi stvari ne podnosim. Oni uče djecu po sistemu "prvo moraš znati ko sam JA u ovoj školi" ili "JA sam profesor, a ti si učenik (niko i ništa) i ima da slušaš inače ima da te nema" ili "škola, to sam ja", itd.

Većina profesora u Gimnaziji je upravo opterećena sobom i svojim egom (ne znam kako je u drugim školama, ali ne vjerujem da je mnogo drugačije).
Profesorica Mirsada je nešto drugo. Ona nikada nije na svojem času povisila ton, vidjelo se da ona matematiku neizmjerno voli, vidjelo se da nije jedna samoljubna osoba, vidjelo se da voli da znanje prenese i da voli učenike.
Znalo se, ako bi neko na njenom času napravio incident bilo bi ga sramota cijele škola, svih učenika, jer nekako su učenici voljeli profesoricu Mirsadu. Tako sam barema ja to doživljavao.

Ja sam inače volio matematiku i uvijek sam kod profesorice Mirsade sjedio u prvoj klupi u srednjem redu. Dakle, odmah ispred nje. Ako bi kakvim slučajem ona svoje predavanje završila 5 minuta prije kraja časa ona bi sjela i otvorila dnevnik i počela bi brojati moje jedinice. :) Ja bih tada počinjao "u zemlju propadati", lice bi mi postajalo prvo crveno, pa onda modro, pa onda crno, kako bi ona one jedinice brojala.
Onda bi blagim glasom me upitala: "Ti si inteligentan dečko, zašto ovo ne popraviš?" Ja bih u tom trenutno donosio žestoku odluku da ću od sutra početi da popravljam ocjene, ali kada bih izišao sa časa matematike, pod utjecajem društva, brzo bih to zaboravio. :)
Zamislite njen autoritet kada ona uspjeva da postidi jednog žestokog adolescenta i buntovnika.

Šta želim reći je to da institucije ne mogu nikoga vaspitati. Samo živi ljudi mogu čovjeka da vaspitaju (pozitivno ili negativno).

Dakle, odgojno-obrazovne institucije trebaju odgojene i obrazovane ljude da bi bile odgojno-obrazovne.
[SIZE=3]Ako u ogledalu vidiš ružnoću svoga lica, razbijanjem ogledala ružnoću otjerati nećeš.[/SIZE]

Jahja

Profesionalac

(10)

  • »Jahja« je muško

Postovi: 1.273

Datum registracije: 15.08.2007

Lokacija: Novi Pazar

  • Poruku poslati

4

Ponedjeljak, 10. Decembar 2007

Kada vec govorimo o profesorima, a oni su vazni delovi verovatno i najvazniji delovi naseg obrazovanja.

Ja sam sad gimnazijalac i ovo sto Junus kaze onjihovom egu je potpuno tacno. Jedinog profesora kojeg bi ja pohvalio je Muradin iz Geografije. Covek je realan, dobar profesor, odlican predavac, koji ostvari vezu sa ucenikom koji trazi da mu se zna , i kojem moras znati. Briga ga ci si, kakav si i drugo samo sta znas.

A postoje profesori koji ti ubiju zelju za znanjem ucenjem, takmicenjem. A to je posebno opasno kada se radi o predmetima kao sto je matematika , fizika , hemija.........


Veoma je bitno pricati i o planu i progaramu. Jedan ucenik gimnazije ( i to Beogradske, a da ne pricam o nasim) kasni za americkim vrsnjakom godinu i po dana u znanju ,realnom znanju i ako uci mnogo opsirnije. E to je problem.
Svi smo Allahovi i svi se Njemu vracamo.

Junus

Profesionalac

(10)

  • »Junus« je muško
  • »Junus« je zabranjen

Postovi: 607

Datum registracije: 10.07.2007

Lokacija: Novi Pazar, Sandžak

  • Poruku poslati

5

Ponedjeljak, 10. Decembar 2007

Prije svega treba posebno definisati odgojni, a posebno obrazovni, odnosno informativni dio u obrazovno-odgojnim institucijama.

Odgojni dio ima za cilj da vaspitno djeluje na učenika, a obrazovno-informativni dio ima za cilj da učeniku približi i pojasni znanje o kojem govori određeni predmet.

Po mojem shvatanju obrazovanja i odgoja, ova dva dijela su nerazdvojna i ako se odgoj, odnosno vaspitanje odvoji od obrazovanja onda je to najveće moguće zlo koje može da se proizvede.

Ako bih kakvim slučajem morao birati između odgoja i obrazovanja, ja bih odabrao odgoj.

Dakle, moj koncept obrazovanja bi bio da obrazovanje može i smije prenositi i podučavati samo odgojena osoba, jer ako tome podučava neodgojena osoba (a stručnjak je po pitanju nauke koju predaje), onda dobijamo neodgojene obrazovane osobe koje su nešto najgore što jednom društvu može da se desi.

Dakle, sam predavač, profesor, učitelj, itd., je glavna karika u ovom lancu. On mora biti moralan i odgojen, a također i stručan, odnosno obrazovan po pitanju predmeta kojeg podučava.

Druga karika po važnosti u ovom obrazovno-odgojnom lancu je sistem, odnosno način funkcionisanja. U posljednje vrijeme sve je više privatnih škola u kojima se primjenjuju neki, da tako kažem, moderni načini obrazovanja i odgoja, a jedan od njih je da se sa učenicima radi u malim grupama. Na taj način se mnogo bolje uspostavlja veza između učitelja i učenika, a to je veoma važno u obrazovno-odgojnom procesu.

Priča o obrazovno-odgojnom programu je već nešto drugo i za to bi bila potrebna posebna tema.
[SIZE=3]Ako u ogledalu vidiš ružnoću svoga lica, razbijanjem ogledala ružnoću otjerati nećeš.[/SIZE]

juskos

Profesionalac

(10)

  • »juskos« je muško

Postovi: 846

Datum registracije: 29.07.2002

Lokacija: KONYA/ TÜRKIYE/srcem u Novom Pazaru

  • Poruku poslati

6

Ponedjeljak, 10. Decembar 2007

Odgojna institucija ti je PORODICA i nista je na ovom svijetu ne moze zmijeniti samo ona moze da odgaja.

Sve ostalo su obrazovne institucije pocevsi od ulice i vrtica do univerizteta i ostalih kurseva koji nas bombarduju znanjem.

Na nama je da li cemo se dobro ili lose obrazovati ali na porodici je da li cemo imati dobro ili lose vaspitanje.
Velicina jednog naroda se ne meri brojem ljudstva vec brojem alima

Junus

Profesionalac

(10)

  • »Junus« je muško
  • »Junus« je zabranjen

Postovi: 607

Datum registracije: 10.07.2007

Lokacija: Novi Pazar, Sandžak

  • Poruku poslati

7

Utorak, 11. Decembar 2007

Naravno da je porodica jedna veoma važna karika u odgoju jedne osobe, ali ne možemo reći da je i jedina.

Ne možemo zanegirati da na čovjekov odgoj utiču i mediji i okruženje i razne institucije i životne situacije, itd. Može se desiti, kako ono kažu, da iz loše porodice potjekne dobro dijete i obratno. Takvih slučajeva je bilo i ranije u historiji, a i danas. Sin Nuhov a.s. je nastradao u potopu, a bio je, eto, sin jednog Božijeg Poslanika a.s., itd.

Dakle, slažem se sa tobom da je porodica veoma važna odgojna institucija, ali se ne slažem da je i jedina i da su institucije samo obrazovne, a ne i odgojne, odnosno da ne bi trebale biti i odgojne.

A šta da radi dijete čiji su roditelji neodgojeni? Po tome znači da njima nema spasa, oni će 100% biti neodgojeni.

Pogledaj, recimo, instituciju vojske jedne države. Zar takve institucije ne odgajaju ljude? Vojne akademije, itd.
[SIZE=3]Ako u ogledalu vidiš ružnoću svoga lica, razbijanjem ogledala ružnoću otjerati nećeš.[/SIZE]

interesantno

Profesionalac

(10)

  • »interesantno« je žensko
  • »interesantno« je autor ove teme

Postovi: 602

Datum registracije: 17.11.2006

Lokacija: tu sam negde

  • Poruku poslati

8

Utorak, 11. Decembar 2007

Slazem se i ja da je glavna osnova, ili bi bar trebala biti, ispravan odgoj, a onda i obrazovanje. Ako je kombinacija ove dve komponente istovremeno moguca, onda jos bolje.

Na Zapadu postoji dosta obrazovanih, ali neodgojenih ljudi. Posledica toga moze biti npr. masakr od strane nekog od ucenika ili studenata u skoli/ na fakultetu, onako, iz ciste dosade, tek toliko da skrene paznju na sebe.
Znaci, skola im nudi obrazovanje, ali od odgoja ni traga-ni glasa.
Porodice (vecina njih) su totalno razbijene, tako da ni tu ne sticu osnovno vaspitanje. Za drustvo da ne pricam: pogresne licnosti i njihovo ponasanje, pa bilo i najlosije, se uzimaju kao uzor.

Tesi me sto su bar u skolama, u Pazaru, uveli veronauku kao predmet. Koliko-toliko nudi vece mogucnosti onima koji nisu kuci odgojeni, a zele sebe da izgrade.
Mozda bi trebalo da se veronauka kao predmet uvede jos ranije???

"Dragulj ostaje na cijeni i ako padne u blato; prašina ostaje prašina makar se digla do neba."

juskos

Profesionalac

(10)

  • »juskos« je muško

Postovi: 846

Datum registracije: 29.07.2002

Lokacija: KONYA/ TÜRKIYE/srcem u Novom Pazaru

  • Poruku poslati

9

Subota, 15. Decembar 2007

Junuse ne znam da li imas decu ali da razmisljamo ovako.


Ako ih nemas onda nemamo sta da razgovaramo ako ih imas onda te ja pitam.


Da li bi ti bio toliko slobodan da svoje dijete prepustis nekoj instituciji naravno koja nije porodica i da li si siguran da mozes ocekivati %100 uspeha u odgoju tvojeg deteta.

Vidis ja imam decu i placam mnogo para za njihovo skolovanje placam vise nego sto mozes da pretpostavis pa opet ne ocekujem da ta skola odgaja moju decu nego da ih obrazuje. Mada mi deca imaju celodnevni boravak u skoli.

A sto se tice vojske koju vidis kao odgojnu instituciju e tu si mislim dosta pogresio jer je to institucija koja nikako ne odgovara toj ulozi.Razmisli malo bolje i navedi neke bolje primere pa da i ja pocnem razmisljati i videti situaciju kao ti.
Velicina jednog naroda se ne meri brojem ljudstva vec brojem alima

Junus

Profesionalac

(10)

  • »Junus« je muško
  • »Junus« je zabranjen

Postovi: 607

Datum registracije: 10.07.2007

Lokacija: Novi Pazar, Sandžak

  • Poruku poslati

10

Ponedjeljak, 17. Decembar 2007

Imam jednog sina i naravno da bih dao svoje dijete nekoj instituciji na odgoj, jer postoje institucije kojima ja vjerujem kada je riječ o odgoju djeteta, odnosno uopšteno čovjeka. Ovdje kažem instituciji uslovno, ali prije svega mislim na ljude u instituciji. Ako bih uvidio da tu instituciju vode osobe koje su i same odgojene onda bih svoje dijete povjerio njima, ali ako bih vidio da ljudi u toj instituciji nisu odgojeni i da jedno pričaju, a drugačije rade i ponašaju se, onda ne bih, osim ako ne bih imao drugog izbora.

Razumijem ja tvoju sumnju u to da postoji neka institucija koja je u stanju da pravilno odgoji tvoje dijete, ali to ne znači da nema institucija od povjerenja, barem je kod mene tako. Naravno, ja bih prije toga dobro sagledao tu odgojnu instituciju u koju bih svoje dijete dao.

A vojsku sam naveo zato što ta institucija jeste smišljena kao jedna odgojno-obrazovna institucija, koja te uči rukovanju oružjem i odgaja te da budeš, prije svega, odgovoran i precizan i da podnosiš pritisak teških situacija.

To sam samo eto uzeo kao primjer, ali naravno, nije to jedini primjer, ima primjera i drugih.

Glavno pitanje koje se ovdje pojavljuje jeste da li ti vjeruješ da u svijetu postoji neka osoba kojoj bi sa punim povjerenjem dao svoje dijete na odgoj?

I moglo bi se također sagledati pitanje, kakvih bi to osobina trebala biti ta osoba u koju bi čovjek imao povjerenja po pitanju odgoja?
[SIZE=3]Ako u ogledalu vidiš ružnoću svoga lica, razbijanjem ogledala ružnoću otjerati nećeš.[/SIZE]

juskos

Profesionalac

(10)

  • »juskos« je muško

Postovi: 846

Datum registracije: 29.07.2002

Lokacija: KONYA/ TÜRKIYE/srcem u Novom Pazaru

  • Poruku poslati

11

Ponedjeljak, 17. Decembar 2007

Junuse postujem tvoje povjerenje u ljude.

Postujem to da verujes da postoje takve institucije lijepo je to kada se zivi u ruzicstom svijetu.

Ali kao sto sam ti rece prvo bih dao svoje dijete pa bih video da li je to ono pravo ili ne pa bih onda donio tu odluku.

Vidis u takvim situacijama kada prvo nesto uradis i onda posmatras da li je to dobro ili ne je dobra metoda ali gubis mnogo vremena i onda prodju neki vozovi koje si trebao mnogo ranije da sacekas.

Nas narod kaze "TUDJA RUKA SVRAB NE CESE"


Ja brate ne verujem da bi neko moje rodjeno dijete mogao da odgoji kao njegova prava porodica.

Znaci babo majka dedo nana hala tetka to je porodica to nemoze da uradi ni meshihatovo obdaniste ni drzavno obdaniste nijedna skola niti bilo koja institucija sve su one obrazovne ali odgojna je samo jedna.
Velicina jednog naroda se ne meri brojem ljudstva vec brojem alima

Altuna

Majstor

(10)

  • »Altuna« je žensko

Postovi: 1.969

Datum registracije: 14.12.2003

Lokacija: Sandzak

  • Poruku poslati

12

Ponedjeljak, 07. Januar 2008

Ni jedna skola u ovoj zemlji ne daje kvalitetnije obrazovanje i kvalitetniji odgoj od Medrese. Mogu glavu za to da dam jer sam imala prilike da "isprobam" sve varijante i ubijedjena sam da je Medresa kompletna i izuzetno kvalitetna skola, cak najkvalitetnija u zemlji.
Sabur ti je da gutas kiselo, gorko i ljuto, a da ti se na licu nista, sem osmjeha, ne vidi.

Junus

Profesionalac

(10)

  • »Junus« je muško
  • »Junus« je zabranjen

Postovi: 607

Datum registracije: 10.07.2007

Lokacija: Novi Pazar, Sandžak

  • Poruku poslati

13

Utorak, 08. Januar 2008

Obrazovanje nije problem, jer to nije teško definisati šta je, i nije diskutabilno. Problem je definisati odgoj. Šta je to odgoj, kakav on treba biti i šta je to lijep odgoj? Kojim i kakvim to osobinama se treba podučiti, ako pretpostavimo da je odgoj izgradnja lijepih osobina kod čovjeka? Kako se te osobine prenose, tj. kako se uče? Kada ovo definišemo, onda ćemo za neki odgoj moći reći da je dobar. Ako nešto tvrdimo, a nemamo osnova za to, onda je to navijački posao, jer navijači navijaju za svoj tim i kada je dobar i kada je loš, a opet sport je nešto što je također lahko definisati, dobar rezultat se jasno razlikuje od lošeg, međutim dobre osobine treba prvo definisati, da bi i odgoj bio jasan i kako bi se neki odgoj mogao okarakterisati dobrim ili lošim.

Dakle, obrazovanje je raznoliko, zavisi od smjera koji čovjek izabere, ali odgoj je nešto što je univerzalno, samo ga treba definisati. Da ne bude da za loš odgoj tvrdimo da je dobar, tj. da za loše osobine kod čovjeka tvrdimo da su dobre.

Definisati odgoj je važno definisati, pogotovo danas, jer se danas, kao nikad ranije, odgoj često miješa sa obrazovanjem, pa se čovjek samo koncentriše na diplomu i misli da ako uzme diplomu on je završio i sa odgojem. A već smo rekli da je najveće zlo dati obrazovanje neodgojenom čovjeku, čovjeku sa lošim osobinama.
[SIZE=3]Ako u ogledalu vidiš ružnoću svoga lica, razbijanjem ogledala ružnoću otjerati nećeš.[/SIZE]

Social bookmarks