Niste prijavljeni

Dragi posjetioče, Dobrodošli na Otvoreni Forum - Novi Pazar. Ukoliko je ovo Vaša prva posjeta molimo vas pročitajte Pomoć. U pomoći je objašnjeno kako ovaj forum radi. Morate biti registrirani kako bi vidjeli sve teme i sve forume. Molimo vas da se registrirate ili da ovdje pročitate kako se registrirati. Ukoliko ste već registrirani molimo ulogirajte se ovdje.

ed

Veteran

(61)

  • »ed« je muško
  • »ed« je autor ove teme

Postovi: 3.336

Datum registracije: 17.12.2002

Lokacija: D

  • Poruku poslati

1

Srijeda, 07. Septembar 2005

Prokrustova postelja

Prokrust je po grckoj mitologiji bio razbojnik koji je postao poznat po tome sto je imao dvije postelje, jednu kratku i jednu dugacku. One koji bi navracali kod njega da prenoce on je mucio i ubijao. Visoke bi stavljao u kratku postelju da legnu i obzirom da im postelja nije odgovarala Prokrust bi im odsjekao noge za visak koji strci preko kreveta. Niske rastom bi stavljao u dugacku postelju te bi ih razvlacio kako bi dostigli duzinu kreveta. Naravno, ovi bi pod velikim mukama umirali. Prokrusta je ubio junak iz grcke mitologije po imenu Thesus.

Prokrustova postelja je izraz koji se koristi da oznaci situaciju u kojoj se na silu pokusava neko ucenje strpati u okvire koji mu ne odgovaraju, nastojeci ili iz tog ucenja izbaciti odredjene dijelove ili dodati neke nove sa namjerom da takvo, nasilno promijenjeno ucenje ponudi kao originalno.

Jedan sjajan rad na ovu temu u svjetlu naucavanja islamske tradicije objavio je dr Enes Karic (jedan od najvecih mislilaca Bosnjaka danas) prije nekih 15-tak godina u Takvimu pod naslovom Fundamentalizam Prokrustove postelje. Taj rad sam prije godinu dana nasao na internetu i preporucujem ga za procitati.

Da ne bi bilo zabune, rad dr Karica obradjuje samo jedan aspekt ljudskog zivota (islamsku filozofiju) a fenomen Prokrustove postelje je opsteprisutan u zivotu covjeka.

Moja namjera je da ovdje iznesemo svoja (eventualna) iskustva i zapazanja iz susreta sa ovim fenomenom bez obzira na kontekst u kojem smo se sreli sa njim.
Čvrsto je ubijeđen u svoje stavove. Nemojte ga zbunjivati činjenicama!

Sandzacki_sin

Zlatna sredina

(10)

  • »Sandzacki_sin« je muško

Postovi: 579

Datum registracije: 20.03.2004

Lokacija: Novi Pazar

  • Poruku poslati

2

Srijeda, 07. Septembar 2005

Esselamu alejkum

Lična korist.

To je jedini razlog dodavanja ili oduzimanja nekom učenju. Čak iako nije na prvi pogled očigledno, čak i ako to ne vidi onaj koji iskrivljuje učenje, lična korist je jedini, motiv.

Čovjek ne može promijeniti ono što jeste. Nijedan čovjek. Naše ustrojstvo, materijal od kojeg smo napravljeni, nam ne dozvoljava da sebe promijenimo. Ne mislim na apsolutnu nepromjenjivost, naravno da nam je Allah dž.š. dao određeni manevarski prostor.
Ali naša priroda, naša fizionomija, naš razum, naše strasti i instinkti, sve je to ono od čega smo sačinjeni, što nas određuje i što nas ograničava.

Dakle, granice mijenjanja čovjeka postoje. Da predstavim to primjerom:
Uzmimo moderne mašine. Od čega su sačinjene? Od čelika, gvožđa, oplate... Sve su to materijali koji se nalaze u prirodi. Nalaze se u rudama. Ali ne nalaze se u svom izvornom obliku.
Da bi se iz rude izdvoio čelik potrebno je da se uposli cio proizvodni proces, koji će razbijati kamen, vaditi iz njega gvožđe, termički ga obrađivati... Dakle proces koji iziskuje trud.

Možemo li možda preskočiti ovaj mukotrpni proces i napraviti neku mašinu od sirove rude gvožđa? Naravno da se može napraviti neka mašina.

Ali od te mašine se ne može očekivati puno. To je jasno. Možda neki prostiji posao, znatno kraći radni vijek, i to bi bilo to.

A od čistog čelika ili gvožđa možemo praviti mnogo sofisticiranije mašine. Dakle mašine čija je korist mnogostruko veća.

Pa nazovimo taj proces obrade rude u čelik OBRAZOVANJE ili EDUKACIJA. Mi dakle možemo prirodnu rudu EDUKOVATI da bude veoma koristan čelik.

Ali NIKADA ne možemo od nje napraviti zlato. To je zakon njenog svojstva. Granica postoji.

Ta granica je nekima nedostižna, a nekima se opet čini premala. Neki ne žele da prolaze kroz tako mukotrpan proces edukacije, dok su drugi opet opčinjeni sobom i misle da ih granice sputavaju.

To je razlog zašto imamo dodavanje i oduzimanje. Ono je u stvari prilagođavanje sebi, onome što neko nosi kao viziju samog sebe.

Da bi se čovjek edukovao potrebno je da se ima volja i snaga. Ukoliko ovoga nema edukacija je nemoguća. Ne bih sad da dužim o tome odakle dolaze volja i snaga.

Neki jednostavno ne žele sebi taj proces, nemaju ni snagu ni volju.

Ali kao što su razlike između čelične i kamene mašine očigledne, tako su očigledne i razlike između čovjeka koji je sebe edukovao u pravcu krajnjih granica svojih mogućnosti i onoga koji se zadržao na početku.

Ovim drugim treba kompenzacija. Oni je nalaze negiranju izvornog učenja i traženju alternativnih načina da se nazovu edukovanim, da se učine korisnim.

Kao što rekoh na početku, lična korist je jedini motiv. Ljudi bi željeli da cio hemijski proces dobijanja čelika iz rude, i koji ima jasne granice, zamijene nekakvim alhemijskim procesom, koji im "obećava" da će postati "zlato", da će preskočiti granice bez mnogo truda i nadmašiti, a potom nazvati budalama, sve one koji pravim i jedinim ispravnim putem idu.
[SIZE=3]Istina koja oslobađa je najčešće ona istina koju ljudi ne žele da čuju.[/SIZE]

Spain

Profesionalac

(10)

  • »Spain« je muško
  • »Spain« je zabranjen

Postovi: 1.197

Datum registracije: 04.09.2005

  • Poruku poslati

3

Četvrtak, 08. Septembar 2005

Alhemija? Da li taj proces postoji?

Naravno da postoji. Medjutim, naucnici neki koji su pokusavali da od bakra naprave zlato u ovom materijalnom svijetu su u pogresnom svijetu taj proces trazili i naravno, nisu ganasli, nije im poslo za rukom da od bakra naprave zlato.

Pa gdje, odnosno sta je ta Alhemija?

Interesantno je kako ljudi nikako ne zele da se posluze iskustvom proslih generacija, pa da vide da li te prosle generacije znaju nam nesto reci o ODGOJU ljudi, neko bi mozda rekao EDUKACIJA, moze i tako, ako se pod EDUKACIJOM misli ODGOJ. Ako se pak pod EDUKACIJOM misli samo sakupljanje velikog broja informacija u glavi onda je to nesto drugo.

Dakle, ta EDUKACIJA se u nasim knjigama spominje kao ODGOJ DUSE (Nefsa), odnosno Terbijjet Nefsa.
Naime, postoje dva nacina odgoja duse. Prvi nacin je Terbijjet Nefsa. Taj nacin se ogleda kroz strogosti, malo hrane, malo spavanja, itd. A drugi nacin je oplemenjivanje srca, tj. put ljubavi.

Prvi nacin je tezi i kraci, tj. efikasniji za odgoj duse. Medjutim, rijetki su oni koji tim putem mogu izdrzati. A drugi nacin je duzi proces, ali laksi i sigurniji.

Odgajanjem, nefs prolazi kroz etape koje se u Kur'anu naravno spominju. A spominju se kao Dusa sklona zlu, Dusa koja sebe kori, Dusa nadahnuta, Dusa smirena, ..... itd.

Dakle, covjek krece od duse sklone zlu, u ovom stadijumu covjek radi zlo oko sebe i iz njega izvire zlo a da on toga nije svjestan. KAda mu kazes da je bolestan on to negira.

Druga dusa je dusa koja sebe kori, u ovom stadijumu covjek uvidja pogubnost svojeg djelovanja, ali nema snage da se odupre tome. Karakteristicno je za ove osobe da grijese pa se kaju, pa opet grijese pa se opet kaju, itd. U ovoj fazi je potrebno naci Odgajatelja koji ce ga odgajati. Jer bez odgajatelja iz ovog stupnja je veoma tesko izaci.

Treca faza duse jeste Dusa nadahnuta, u ovoj fazi covjeka obasipaju nadahnuca sa sve cetiri strane, od sejtana, od nefsa, od meleka i veoma rijetko direktno od Allaha dz.s.. Ta nadahnuca mu se spustaju na srce.
Ova faza je najteza i najopasnija. Ovdje je veoma vazno da covjek ima jasna mjerila prepoznavanja sejtanskih i nefsanskih od melekskih nadahnuca. Nadahnuca od sejtana i nefsa treba suzbijati, a ona od meleka treba slusati i po njima raditi.
Ako se ovdje na ovom stadijumu kiksne covjek se vraca na sami pocetak, tj. na dusu sklonu zlu. A ako ovdje uspije da ponese pobjedu nad nefsom, a ta ce borba trajati onolko koliko Allah dz.s. hoce, onda ce Allah dz.s. covjeka tada uvesti u

Cetvrtu dusu koja se zove Dusa smirena, ovdje se djesava ta Alhemija. Alhemija koja je nama poznata kao Alhemija Nefsa u Ruh. Tada se radja tvoj licni "Isa" u tebi, tj. Ruh.

Stupanj Duse smirene je stupanj Hazreti Merjeme.

E odavde se covjek moze nazvati pravim i istinskim sljedbenikom Muhammedovim a.s.

Eto nesto malo ukratko o tome. Dakle, ovo nije nepoznanica koju sad neko treba tek da otkrije kao Eureku, vec su ti procesi poznati i odavno se praktikuju.
[SIZE=5]ZELENO, VOLIM TE![/SIZE]

ed

Veteran

(61)

  • »ed« je muško
  • »ed« je autor ove teme

Postovi: 3.336

Datum registracije: 17.12.2002

Lokacija: D

  • Poruku poslati

4

Četvrtak, 08. Septembar 2005

U politickom smislu fenomen Prokrustove postelje srecemo u nama bliskoj proslosti, od strane komunista koji su vjeru pokusali sabiti u kalupe iskovane u komitetima. Vjera je bila ono sto je CK odobrio da bude. Naravno, narod se nije dao. Sjecam se jedne anegdote. Upitali jednu casnu sestru kako je nastao covjek. Rece: "Evolucijom, po Bozijem zakonu."
Čvrsto je ubijeđen u svoje stavove. Nemojte ga zbunjivati činjenicama!

ed

Veteran

(61)

  • »ed« je muško
  • »ed« je autor ove teme

Postovi: 3.336

Datum registracije: 17.12.2002

Lokacija: D

  • Poruku poslati

5

Ponedjeljak, 12. Septembar 2005

U kulturnom casopisu Odjek naidjoh na intersantne misli:

Pretenzija na konačnu interpretaciju, umesto da služi otvaranju puteva mišljenja, postaje njihov grobar. Samo vreme iz kojeg se interpretira neka filozofija već samo po sebi jeste Prokrustova postelja za njeno razumevanje;

Dr. Enes Karic u gorepomenutom radu kaze:

Izvor je u principu izvor svih i nijedno vrijeme ma kako ono daleko bilo od prve generacije recepijenata ne smije biti liseno vlastitog zahvacanja Poruke iz svog duhovnog raspolozenja. U islamu je naime izvor vjere u oblicju Rijeci Bozije a ne u oblicju uskrsle osobe koja se pojavljuje u jednom periodu historije. To takodjer znaci da Rijec Bozija buduci da je rijek pritjece neprestano i ne presahnjuje. Prva generacija nije zagatila tok ovog rijeka, nije ga u nekom obaveznom pravcu usmjerila niti opecatila jedno konacno razumijevanje i recepciju. Prema tome ona ne samo da to nije ucinila vec - islamski gledano - nije ni mogla ni smjela uciniti! Nije mogla, jer u islamu nema privilegirane zajednice, nema privilegirane grupe, nema privilegiranog doba! Nije smjela jer u islamu nema boga ispred Boga, niti covjeka ispred covjeka! Prva generacija nema pravo u ime drugih primiti islam, vec samo u ime svoje. Osnovna zamjerka koja se moze uputiti danasnjem ekstremizmu koji nosi epitet islamski jest neuvidjanje cinjenice da prva generacija muslimana nije mogla zivjeti i iscrpiti svekoliku osebujnost izvora islama, Kurana, niti je prema samom Kuranu to smjela uciniti sve da je mogla.

Navodi bi trebali posluziti prije svega kao podsticaj na razmisljanje, za zakljucke je jos rano.

Čvrsto je ubijeđen u svoje stavove. Nemojte ga zbunjivati činjenicama!

ramiz

Početnik

(10)

  • »ramiz« je muško

Postovi: 9

Datum registracije: 03.06.2005

  • Poruku poslati

6

Utorak, 13. Septembar 2005

Dzaba ne moze se prekopirat Islam. Ako ga posmatramo kao dogmu onda da, ali ako gledamo na njega ko na prirodni din covjekov onda ne. Din se ne kopira on se postize putem. Pitanje je kako ocistic dusu, kako doci do pozicije sa koje cemo vidjeti stvari onakve kakve one jesu. Najvaznija biva metodologija (nacin na koji cemo proniknuti u samu bit). Neki to zovu alhemija, neki metodologija a ja bih reko put. O tome je Spain malo naceo nebih da ponavljam.

Reko bih i to da ona obuhvata i odgoj i obrazovanje a ne edukaciju kako to neko rece. Edukacija, to ni nije nasa rijec. Ne znam sto je i koristimo uopste. Mozda recenice ne bivaju dovoljno intelektualne pa uvezemo koji zapadni termin. Jel to nesto po Bolonjskoj dekleraciji, o cemu se tu zapravo radi? Ko koga ovde kopira?





Social bookmarks