Niste prijavljeni

Dragi posjetioče, Dobrodošli na Otvoreni Forum - Novi Pazar. Ukoliko je ovo Vaša prva posjeta molimo vas pročitajte Pomoć. U pomoći je objašnjeno kako ovaj forum radi. Morate biti registrirani kako bi vidjeli sve teme i sve forume. Molimo vas da se registrirate ili da ovdje pročitate kako se registrirati. Ukoliko ste već registrirani molimo ulogirajte se ovdje.

PaZaRaC

Profesionalac

(26)

  • »PaZaRaC« je muško
  • »PaZaRaC« je autor ove teme

Postovi: 1.291

Datum registracije: 21.07.2002

Lokacija: Frankfurt

  • Poruku poslati

1

Utorak, 25. Mart 2008

Putopisi clanova foruma

Ideja i text za ovu temu created by @Ef

Tema je osmisljenja kao mesto gde ce clanovi foruma postavljati svoje putopise o mestima koje su obisli. Bilo bi pozeljno da tekst bude propracen slikama i snimcima koji su napraviljeni na tim mestima. Cini mi se da je dosta clanova foruma bilo na zanimljivim mestima, pa bi bilo interesantno procitati utiske iz prve ruke. Tema bi mogla da posluzi i za putnicke Tips and Tricks, gde bi svako od nas mogao da podeli ili zatrazi savet u vezi destinacija koje su neki od clanova foruma vec obisli. To ne moraju biti neke daleke i egzoticne destinacije, vec su pozeljni i opisi mesta na kojima ste bili na izlet, u setnju, grad u kome zivite i uopste svakog mesta koje vam se ucinelo vrednim za obici.

@ngi3

Zlatna sredina

(10)

  • »@ngi3« je žensko

Postovi: 453

Datum registracije: 29.07.2003

  • Poruku poslati

2

Utorak, 25. Mart 2008

Bas me cudi da se dosad niko nije javio. Tema ti je super i mislim da ce dobro raditi, jer ljudi sa ovog foruma imaju stosta interesantno da podele.
Nisam bila na puno poznatih mesta,ali su jako interesantna. Tamo gde sam bila podelicu.. to ce biti kad budem imala vremena da pogledam arhivu slika.
( ;( sa najelepseg mesta, gde sam bila preko desetine puta, nemam ni jedne slike)
Naucila sam...
Najlaksi nacin da kao osoba rastem jest da se
okruzim ljudima koji su pametniji od mene

@ef

Majstor

(22)

  • »@ef« je muško

Postovi: 1.842

Datum registracije: 11.02.2004

Lokacija: Sandzak, Novi Pazar

  • Poruku poslati

3

Srijeda, 26. Mart 2008

Milina glava

Prije svega da se zahvalim Pazarcu koji je otvorio ovu temu: Hvala Pazarac :)

Svoj prvi post na ovoj temi posveticu Milinoj Glavi. Prvi put sam na Milinu Glavu bio jos prije 15-20 godina. Iako je to bilo na par sati ovo mesto mi je ostalo u jako lijepom secanju. Ne znam zbog cega, ali cini mi se da od tada nije prosla ni jedna godina, a da bar jednom nisam pozeleo da ponovo odem tamo. Ali nikako mi se nije dalo. Vremenom je u mom sjecanju slika Miline Glave izbledela, ali zelja da odem tamo me nije napustala :) Konacno, prosle godine mi se ukazala prilika da odem na Milinu Glavu i iskorstio sam je.

Milina glava se nalazi na 30-tak kilometara od Novog Pazara. Nalazi se na putu Ribarice - Rozaje. Do Miline Glave nije citav put asfaltiran - ima otprilike 2 kilometra dzade.

Prvo i najvrednije sto treba pomenuti na Milinu Glavu je Kanjon rijeke Ibra. Skroz je nestvaran. Nisam mogao da vjerujem da takvo mesto postoji na samo 30-tak kilometara od Novog Pazara. Uzeli smo dva camca i krenuli na splavarenje kanjonom. Krajem proleca (koliko se sjecam) nivo vode u kanjonu je najvisi, pa se od Miline Glave camcima moze stici cak do Ribarica, sto znaci oko 2 kilometra splavarenja. Na zalost, u vrijeme kada sam ja bio na izletu nivo vode nije bio toliko visok, ali je i deonica koju smo prosli u avgust na mene ostavila snazan dojam.

http://img155.imageshack.us/img155/3466/26550868rk0.jpg

Dubina kanjona nije prelazila 2 metra. Kad smo prvi put zasli u kanjon, prizor me podsetio na scene iz filma "Anakonda". Naravno, ne zbog pitona, vec zbog divlje, netaknute prirode rijeke Ibra koja nikoga ne ostavlja ravnodusnim.

Recna struja nije previse jaka, pa je spustanje niz kanjon pravo uzivanje. Dovoljno je da na pocetku camca stoji jedna osoba sa dva vesla i s vremena na vreme usmerava camce u zeljenom smeru. Sve ostalo je potpuno uzivanje. Ja sam se duboko zavalio u camac i uzivao u laganoj, opustajucoj voznji. Camaci su klizili izmedju stena prekrivenih drvecem i gustim rastinjem. Culi su se samo zvukovi prirode i nista drugo.

http://img167.imageshack.us/img167/4474/81657106yx7.jpg


Osim nas koji smo se nalazili u ta dva camca nije bilo nikog drugog. Imao sam utisak da smo hiljdama kilometara udaljeni od svake civilizacije (sto mozda i nije tako daleko od istine, ali to je vec druga tema).


http://img515.imageshack.us/img515/2166/38681713td7.jpg


Ne gajim iluziju da vam mogu bilo cime docarati ono sto se tamo nalazi, pa zato necu ni pokusavati. Naredne slike shvatite samo kao miris mesta koje mozete doziveti jedino ako ga posetite. Svejedno, mislim da ih vredi pogledati.

OVU SLIKU NEMOJTE ZAOBICI!!!

Prilaz Kanjonu.

Kanjon.

Pa Jopet Kanjon.

Pogled na strminu prekrivenu gustom sumom.

Izvor iz pecine.

No comment.

Kanjon pod jakim Suncem.

Odsjaj na steni.

Sa Kanjonom poceo, sa Kanjonom i zavrsio.


Na Milinoj Glavi postoji par virova koji mogu zadovoljiti prosecnog kupaca. Nista specijalno, ali ipak dovoljno za uzivanje u kupanju na izletu.

Posebno bih izdvojio brzak koji se nalazi u blizini Miline Glave. Zao mi je sto sam zaboravio da ga slikam, mada njegova posebnost nije toliko u prizoru koliko u zadovoljstvu koje pruza. Naime, brzak je dubok nekih 30-40 centimetara, ali je prilicno snazan sto je idealna kombinacija za prirodni djakuzi. Postoji par mesta gde se mozete zavaliti, a hladna reka ce vas dobro prodrmati i izmasirati. I ovo me je odusevilo :)


Sve u svemu vjerujem da ste posle ovog splavarenja, kupanja i prirodnog djakuzija dobro ogladneli, pa vam dajem na uvid specijalan snimak sa izleta - przenje krompirica na vatri :) Nikad bolje kromire u zivotu nisam jeo. Cini mi se da jos uvek osecam njihov ukus u ustima.

Snimak krompirica. - Snimak traje 5 sec.

Milina Glava je ocit dokaz da za uzivanje i dobar provod nije neophodno otici mnogo daleko. Dovoljno je da se covek okrene oko sebe i sve je tu, na dohvat ruke. Samo sto to cesto ne vidimo.

Milina Glava u jednoj recenici? Najbolji izlet u mom zivotu!!!

Nadam se da ce i ostali clanovi foruma uzeti ucesca u temi, da makar putem teksta, slika i snimaka otputujemo na neka zanimljiva mesta.
Mene zanima da li je bilo ko od clanova foruma bio na Kubi ili Brazilu? Voleo bih da procitam putopis iz ove dvije zemlje.
Relax, take it easy, for there is nothing that we can do.

PaZaRaC

Profesionalac

(26)

  • »PaZaRaC« je muško
  • »PaZaRaC« je autor ove teme

Postovi: 1.291

Datum registracije: 21.07.2002

Lokacija: Frankfurt

  • Poruku poslati

4

Srijeda, 26. Mart 2008

:D

Poznati mi ovi kajnoni, mi smo u leto 2006 takodje krenuli sa miline glave pa na nize, samo sto mi nismo sa camcem isli vec smo se pentrali po stenama, kad bi naisli na cisto i duboko mesto mi se malo iskupali i terali bi dalje ... ako budem ove godine dolazio dole onda cu obavezno isprobat da se spustim sa camcom.


Slika 1

Slika 2

Slika 3

Slika 4

to be continued :)

P.S Predlazem da se slike ubacuju uvek preko linka a ne direktno u forum, inace ce posebno osobe sa sporom konekcijom imat problema da otvore temu ;)

@ef

Majstor

(22)

  • »@ef« je muško

Postovi: 1.842

Datum registracije: 11.02.2004

Lokacija: Sandzak, Novi Pazar

  • Poruku poslati

5

Srijeda, 26. Mart 2008

Obavezno probaj da se spustis sa camcem. Samo se prethodno raspitaj dokle mozes da ides. Skrenuo bih ti paznju na to da cak i kad Ibar ima najvisi nivo, na putu do Ribarica ces mozda morat na jedno, dva mesta da izadjes iz dzamca, jer je voda plitka. Takodje bi mogao da izbegnes da se vozis po brzacima sa camcem da ne se ne bi razbio :D

Vazi za slike. Postavljacu jednu, maksimalno dvije slike po postu.

U narednom periodu (kada budem ugrabio vremena) napisacu seriju putopisa iz Egipta.
Relax, take it easy, for there is nothing that we can do.

Administrator

Urednik foruma

(121)

  • »Administrator« je muško

Postovi: 2.598

Datum registracije: 21.07.2002

Lokacija: Frankfurt

  • Poruku poslati

6

Srijeda, 26. Mart 2008

U vezi slika,

ako se slike postavljaju kao linkovi ka nekom drugom sajtu postoji problem da forum skripta pre svakog prikazivanja teme, slike prvo ucitava pa zatim proverava njihovu velicinu i format.
Ukoliko je sajt gde su slike hostovane spor ili slike velike, onda otvaranje teme traje suvise dugo.
Sve je ovo samo igra! Nema tog foruma koji je vrijedan Vasih zivaca! / Dokoni umovi - Sejtanska igralista

@ngi3

Zlatna sredina

(10)

  • »@ngi3« je žensko

Postovi: 453

Datum registracije: 29.07.2003

  • Poruku poslati

7

Ponedjeljak, 14. April 2008

Kapadokija (Grcki jezik: Καππαδοκία, na persiskom jeziku znaci: „Zemlja divnih konja“ ), ili na turskom Kapadokya: „Peri bacalari“ (FairyTown) je mesto koje se nalazi u sedistu turske, nedaleko od glavnog grada Ankare. To je oblas koja zauzima gradove: Nevsehir, Aksray, Nigde, Kyseri i Kirsehir.
Teritorija nastala pre 60 miliona godina; Slivanjem, rasprsenjem, prskanjem Lave sa planina, Ercijes, Hasan i Gulu stvarala se mekana naslaga koja se vremenom uz pomoc kise i vetra izlizavala, sastrugavala i dobila veoma cudane oblike. Taj proces se vidi dole na slici:



Predivno mesto, zanimljivo,fanscinantno... Ja sam prvi put bila ovde pre 5, 6 godina i bilo je leto. Nepodnosljiva toplota i neverovatno osvezenje kad se priblizite pecinama. Drugi put sam bila pre dve godine gde smo u jednoj od ovih pecina proveli novu godinu. Neobican i predivan ambijent :)

Ovde godisnje dodje oko 2 misliona, sto stranih sto domacih, turista.Ali najvise ih dolazi iz Francuske i Nemacke. Pored „Peri bacalari“ u velikom broju se nalaze crkve i chapel.





To je jedna od kamila na kojoj mozete porsetati tuda naokolo i mozete se slikati.
kamila

Urgup je jedna od varosi Kapadokije.
http://img526.imageshack.us/img526/6222/…kyaurgupas6.jpg

Sahat kula koja ima oblik „Peri bacalari“ nalazi se u centru Urgupa.
http://img134.imageshack.us/img134/6683/…iururgupih0.jpg

Nedaleko od ovog mesta se nalazi i mesto „Derinkuyu-Avanos evi“ podzemni grad ...
(nastavice se)
Naucila sam...
Najlaksi nacin da kao osoba rastem jest da se
okruzim ljudima koji su pametniji od mene

@ef

Majstor

(22)

  • »@ef« je muško

Postovi: 1.842

Datum registracije: 11.02.2004

Lokacija: Sandzak, Novi Pazar

  • Poruku poslati

8

Srijeda, 23. April 2008

U narednom periodu napisacu nekoliko tekstova u vezi Egipta. U uvodnom tekstu cu napisati uopstene stvari, a u kasnijem pisanju cu se fokusirati na opise izleta na kojima sam bio i kroz njih pokusati da na forumu prenesem bar delic ove velike zemlje.

Egipat ima oko 80 miliona stanovnika, a zanimljivo je da Egipcani zive na samo 20% svoje teritorije. Skoro sva naseljena mesta se nalaze duz Nila, a van njega su pustinje koje su nepristupacne za zivot. U Egiptu sam boravio u Hurgadi. To je do pre dvadesetak godina bilo malo ribarsko selo koje je kasnije izraslo u turisticki centar. Medjutim, iako se izgradnji Hurgade trajala cak 20 godina i danas mozete videti da se hoteli, trzni centri i mnogi drugi kompleksi grade na svakom cosku. Ja sam birao izmedju dvije varijante: hotel u centru grada i hotelu van njega i izabrao sam ovu drugu opciju. Ima dobrih hotela i u centru grada, ali ne tako dobrih kao van njega. Zapravo, van centra grada su resort-i koji su napravljeni tako da uopste ne morate da napustate hotel tokom celog letovanja. To su najcesce kompleksi zgrada sa sopstevnom plazom, nekoliko bazena, kafica, diskoteka, restorana, prodavnica, sportskih terena, banaka, animacionim timom itd... Hoteli u centru grada nisu ovoliko komforni, a mana im je i to sto su u centru grada. Naime, centar grada (tj. centri posto postoje dva ili tri razlicita centra grada) je prilicno neuredan, sa puno napadnih prodavaca. U njemu ima veliki broj prodavnica, ali cete u njima tesko naci bilo sta zanimljivo za kupit. Iako ima stotine prodavnica dovoljno je da udjete u njih par i videcete da se isti proizvodi prodaju i u ostalim prodavicama. Ima i nekoliko diskoteka koje slabo rade, jer nocni zivot u Hurgadi (a koliko cujem i u Egiptu uopste) nije na nekom Bog zna kakvom nivou. Sto meni ni nije predstavljalo problem, jer nisam isao u Egipat da bih se zabijao po diskotekama i kaficima. Dakle, moja preporuke je da ako idete u Hurgadu, uzmete hotel koji je van centra grada, pogotovu sto je taksi jako jeftin, jer je benzin jeftin. Npr, moj hotel je bio udaljen 15km, a taksi na toj relaciji je kostao oko 150 (nasih) dinara. Prevoz kombijima je jos jeftiniji. A do centra grada vam je dovoljno da odete jednom, dva put.

U Egiptu je skoro sve jeftino, cak i za nase standarde. Posebno su jeftini njihovi i proizvodi iz arapskih zemalja. U Egiptu su plate dosta male i mislim da je prosecna plata oko 30-40 evra. Prodavci su dosta napadni, cak i dosadni. Potrudili su se da nauce pozdrave i osnovne izraze na raznim jezicima, pa ce vas cime saznaju odakle dolazite zasipati sa oni sto su naucili (npr. Kako si?, Kako se zoves? itd...). Najbolji nacin da ih se otarasite je da ih ignoriste. Cenjkanje je tamo nacionalni sport. Bar 90% prodavnica nema fiksne cene i cesto vam kazu cenu koja je i nekoliko puta veca od realne. Baksis od par egipatskih funti (10-20 nasih dinara) za nas nije mnogo, ali za njih jeste.

Da biste Egipat doziveli na pravi nacin morate da odete na neki od ponudjenih izleta. Odlazak na izlete ima dvije varijante: da idete sa agencijom preko koje letujete ili da idete sa nekom od lokalnih agencija koje organizuju izlete. Koja je varijanta bolja zavisi od izleta na koje idete, a delom i od toga kakva ste osoba. Cene izleta u lokalnim agencijama su cak duplo jeftinije i moze da se dosta ustedi. Medjutim odlasci sa lokalnom agencijom na izlete koji su daleko (tipa Luksora koji je od Hurgade udaljen 300km ili Kaira koji je udaljen 600km) mogu biti problematicni. Naime, cesto se desava da te agencije ne uspeju da prikupe dovoljan broj ljudi da bi napunili sopstveni autobus, pa turiste salju redovnom linijom na kojoj saobracaju autobusi koji su u katastrofalnom stanju. Naleteo sam na par ljudi iz Srbije koji su na ova dva izleta isli preko lokalne agencije i vozili su se redovnom linijom sa prljavim, smrdljivim i autobusom koji nije imao klimu. Dovoljno je samo da zamislite putovanje sa takvim autobusom od 300 ili 600 kilometara kroz pustinju i da vam se smrkne. Ali na izletima koji su blizu nema apsolutno nikakvih problema, tako da je najbolje da iskombinujete tako da na blize izlete idete sa lokalnom agencijom, a na dalje sa agencijom preko koje ste dosli u Egipat. Tako sam i ja uradio, dok su svi ostali (njih 70-tak) na sve izlete isli sa agencijom iz Srbije. Ili ih je bilo strah da idu sa lokalnom agencijom, ili im je bilo mucno da se cimaju da traze, ili nisu umeli da se organizuju, sve u svemu u ovom smislu mi i nije bila neka grupa. A mnogo bolje sam se proveo ja koji sam isao preko lokalne agencije, jer se tu obicno skupi ekipa ljudi iz raznih zemalja, pa bude zanimljivije. Plus sto sam imao srece da mi na svim tim izletima vodici budu neki ludaci sa kojima je provod bio zagarantovan :D Dok su ovima sa agencijom iz Srbije bili neki nadrndani vodici.

Interesantno mi je bilo da vidim hriscane u Egiptu. Hriscani u Egiptu su mahom pravoslavci. Imalo je prodavnica koje su oni drzali i u kojima su mogle da se vide ikone na zidovima. Delovalo mi je kao da zive u dobrim odnosima sa muslimanima. Zanimljivo je to sto hriscani u Egiptu svojoj deci po rodjenju istetoviraju mali krst na levoj ruci, odmah ispod dlana. To je zbog toga da bi se prepoznali kada se susretnu.

Desilo mi se nekoliko puta da su pokusali da me prevare. Oni tamo turiste bukvalno shvataju kao ovce koje treba sisati na svaki moguci nacin, tako da morate biti na oprezu.

Hrana im je dobra, sa tim sto dosta Evropljana ima stomacnih tegoba od njihove hrane. Da li je to zbog njihovih zacina, povrca, mesa ili neceg desetog ne znam. Hjihova hrana jednostavno zna da napravi malo problema, ali dovoljno je da popijete nekoliko tableta koje oni tamo nazivaju Antinal i brzo sve bude u redu.
Relax, take it easy, for there is nothing that we can do.

Altuna

Majstor

(10)

  • »Altuna« je žensko

Postovi: 1.969

Datum registracije: 14.12.2003

Lokacija: Sandzak

  • Poruku poslati

9

Srijeda, 23. April 2008

Citirano

Orginalno od @ef
U Egiptu je skoro sve jeftino, cak i za nase standarde. Posebno su jeftini njihovi i proizvodi iz arapskih zemalja. U Egiptu su plate dosta male i mislim da je prosecna plata oko 30-40 evra.


Ne znam za sad, ali ja kad sam bila u Egiptu 2005. godine sve je bilo preskupo pocev od stanova za iznajmljivanje, hotela, odjece, suvenira....Jedna mahrama je kostala 50 evra. Ne znam u kom si periodu godine ti bio. Ja kad sam bila bilo je ljeto, pa je mozda tad njihova sezona.
Sabur ti je da gutas kiselo, gorko i ljuto, a da ti se na licu nista, sem osmjeha, ne vidi.

@ef

Majstor

(22)

  • »@ef« je muško

Postovi: 1.842

Datum registracije: 11.02.2004

Lokacija: Sandzak, Novi Pazar

  • Poruku poslati

10

Srijeda, 23. April 2008

Bio sam u julu, ali mislim da cene ne zavise od doba godine, vec verovatno od mesta gde se kupuje. Vodic u Luksoru nam je bio Egipcanin koji je u Beogradu naucio srpski. On nam je rekao da je u Egiptu dosta jeftin zivot (mnoge stvari cak i za njihove plate). Npr, njih kad pitas koliko kosta benzin ne kazu: "litar benzina kosta...", vec "20 litara benzina kosta". Litar benzina je oko 10 dinara. Vodic nam je jos rekao da je u Egiptu sve jeftino, osim stanova i da stan od 60 kvadrata (rekao nam je da u Egiptu ne prave manje stanove od 60 kvadrata) kosta 15 000 evra sto je izazvalo smeh prisutnih. Naravno, rekao je da je to skupo za njihov plate. Ako stan od 60 kvadrata kosta 15 000 evra, onda ne moze biti skup za iznajmljivanje.

Te cene na koje si ti naisla mogu takve da budu iz dva razloga: prvi je da su usla u neku ekskluzivnu prodavnicu gde mahrama zaista kosta 50 evra. U Hurgadi je imalo i par prodavnica orginalne robe gde su cene bile iste kao i svuda u svetu. Drugi razlog bi mogao da bude taj sto si turistkinja, a vec sam rekao da oni turiste dozivljavaju kao ovce. Kad ih pitas koliko nesto kosta, prva cena je obavezno astronomska. Tu mahramu koja je kostala 50 evra, a ukoliko nije bila u nekoj eksluzivnoj prodavnici, mogla si mozda da kupis i za 5 evra. Desava se da toliko drasticno dizu cenu, pa gde im prodje, prodje im. Ja sam kupio palestinsku mahramu sa onim crnim okvirom koji drzi mahramu na glavu (standarnda varijanta za arapske mahrame) i to sve je kostalo oko 300 dinara.

Limenka fante je bila 18 dinara, keks (egipatski) 25 dinara. Flasirana voda ima je bila jeftinija nego kod nas. Uzeo sam jednu majicu kao suvenir i kostala je 200 dinara. Koza im je bila puno jeftina, kao i peskiri. Suveniri su bili po par stotina dinara. Ako si ti ulazila u prodavnice i pitala koliko sta kosta i posle toga bez cenjkanja izlazila, onda vjerujem da ti je Egipat izgledao skuplji nego Pariz.


Takodje bih napomenuo da kada dodjete u Egipat obavezno uzmete njihovu karticu za mobilne telefone. Minut razgovora sa mobilnim telefonom u Srbiji je bio oko 50 dinara. Toliko je kostala samo poruka poslata sa 063 mreze u romingu, a sa egipatske kartice oko 5 dinara.
Relax, take it easy, for there is nothing that we can do.

Altuna

Majstor

(10)

  • »Altuna« je žensko

Postovi: 1.969

Datum registracije: 14.12.2003

Lokacija: Sandzak

  • Poruku poslati

11

Četvrtak, 24. April 2008

Ja sam bila u Kairu, pa je mozda on skuplji jer je prijestonica. Vala meni se s kilometra vidjelo da sam turista.

Hrana mi se uopste nije svidjela.

A bila sam u romingu i dva puta mi se desilo da valjda njima zakuje mreza ili nemam pojma sta i slala sam poruke mojima ovamo po 40-50 dnevno sve dzabe.
Sabur ti je da gutas kiselo, gorko i ljuto, a da ti se na licu nista, sem osmjeha, ne vidi.

Sting Lady

Profesionalac

(10)

  • »Sting Lady« je žensko

Postovi: 752

Datum registracije: 07.08.2005

Lokacija: Kitchener, ON

  • Poruku poslati

12

Četvrtak, 24. April 2008

Poshto @ef sve to lepo i detaljno opisuje, ja se necu (puno) ukljuchivati sa tekstom, vec sa fotografijama.
Pre oko 2-3 nedelje sam se vratila iz Egipta i josh sam puna utisaka. Shto @ef kaze, oni koji idu negde zbog provoda i nocnog zivota - ne treba da idu tamo. Oni koji idu da bi neshto videli i nauchili svakako ne treba da zaobidju Egipat.
Temperature su veoma prijatne u ovo doba godine (prvog dana nasheg boravka je bilo 35 C).

...I tako, nadovezacu se na @ef-ovu prichu ako budem imala shta da dodam.

Za pochetak, fotografije Alabasterne dzamije na Salahudinovoj citadeli i policajca ispred Kefrenove piramide na platou Gize. (Chak nam je i policajac uzeo bakshish jer nas je fotografisao, o chemu ce, nadam se, @ef malo vishe prichati.)
Sting Lady je dodao/la ovu sliku:
  • Alabasterna&ChuvarSmall.JPG

Ima u meni tmine,
no ima u meni i vedrine,
i moja divna sloga.

Altuna

Majstor

(10)

  • »Altuna« je žensko

Postovi: 1.969

Datum registracije: 14.12.2003

Lokacija: Sandzak

  • Poruku poslati

13

Četvrtak, 24. April 2008

Ah, baksis obavezno!

Ja sam mu dala moj aparat da me slika kad on mi posle rukom pokazuje demek, dje je baksis? Rekoh, za sta? Sto si me mojim aparatom slikao?! :))
Sabur ti je da gutas kiselo, gorko i ljuto, a da ti se na licu nista, sem osmjeha, ne vidi.

Sting Lady

Profesionalac

(10)

  • »Sting Lady« je žensko

Postovi: 752

Datum registracije: 07.08.2005

Lokacija: Kitchener, ON

  • Poruku poslati

14

Četvrtak, 24. April 2008

Beduinka i njena unuka u beduinskom selu 30 km od Hurgade.

Sting Lady je dodao/la ovu sliku:
  • Beduini.jpg

Ima u meni tmine,
no ima u meni i vedrine,
i moja divna sloga.

@ef

Majstor

(22)

  • »@ef« je muško

Postovi: 1.842

Datum registracije: 11.02.2004

Lokacija: Sandzak, Novi Pazar

  • Poruku poslati

15

Ponedjeljak, 02. Juni 2008

Uzeo sam na sebe nezahvalan zadatak - pisanje opisa Barselone. Mozda zvuci paradoksalno, ali pisem ga iako sam svestan da je tako nesto nemoguce napisati. Mozda zvuci kao fraza, ali Barselona se zaista ne moze opisati, ona se moze samo doziveti! Pre puta u Spaniju gledao sam slike, citao tekstove o Barseloni i njenim znamenitostima, ali i povrh svega toga nisam bio dovoljno spreman za ono sto sam tamo licno video i doziveo. U tom svetlu i gledajte tekst koji pred vama. On predstavlja samo jedan putokaz za one koji prvi put posecuju Barseloni i mala naznaka onoga sto ih tamo ceka. Ipak, uvek imajte na umu da ono sto sam ja doziveo na jedan, vi cete na neki potpuno drugi nacin. Ono sto je meni bilo zanimljivo, mozda vama nece i obrnuto. Nemojte slepo verovati onome sto sam napisao, jer je to proizvod mog LICNOG dozivljaja grada. Zapravo, ovaj opis nije rezultat samo moje posete Barseloni, vec je i rezultat puno vremena provedenog u istrazivanju grada jos pre puta. Trudio sam se da prikupim sto vise informacija mogu da bih jos pre puta znao GDE, STA i KAKO videti. Smatram da svaki put na ovakvoj lokaciji treba do detalja isplanirati, posebno ukoliko ste skuceni s vremenom kao sto sam ja bio. Ovaj opis je pre svega pomoc onima koji obilazak Barselone spremaju jos dok u nju nisu ni zakoracili.
Ceo tekst sam podelio u nekoliko tematskih celina. Ukoliko vam bude potrebno mozete ga procitati ceo ili pak mozete procitati samo onaj deo koji vama bude interesantan. Stoga cu ukratko predstaviti svaku od tematskih celina da biste vec na pocetku mogli da odlucite sta da procitate, a sta ne.


~@ TRANSPORT - ovaj deo sam podelio u dve celine: 1) kako iz obliznjih gradova stici do Barselone i natraga 2) koji sve vidovi transporta postoje u samoj Barseloni. Ovde mozete naci detaljne informacije o pomenutim temama. Ovaj deo teksta bi trebao da bude dovoljno precizan i jasan da mozete sami da se organizujete oko transporta.


~@ O BARSELONI - ovde mozete naci opste informacije o gradu ukljucujuci neke istorijske cinjenice, informacije o arhitekturi grada, ljudima u gradu, servisne informacije i par saveta za lakse snalazenje.


~@ ATRAKCIJE - obradio sam sve gradske atrakcije koje sam obisao i spomenuo neke koje nisam, a koje su popularne. Za ljubitelje sporta posebno bih naglasio opis NOU CAMP-a i utakmice BARSELONA-VALENSIJA, za ljubitelje umetnosti deo SAGRADA FAMILIA, za ljubitelje istorije GOTSKA CETVRT, a za gurmane LA BOUQUERIA.


~@ SHOPPING - Sta je TAX FREE SHOPPING? Gde, sta i po kojoj ceni kupiti u Barseloni? Gde su i koje su OUTLET prodavnice u gradu? Odgovore na ova pitanje potrazite u ovom delu.


~@ NAVIGACIJA - GPS navigacija za mobilne telefone - opis koji programi i mape za navigaciju u Barseloni postoje. Procitajte koji program preporucujem, uz par opstih saveta u vezi navigacije.


NAPOMENA: U Spaniji sam boravio u Lloret de Mar-u, udaljenom od Barselone 75 km i to u periodu od 3.5.2008. do 8.5.2008.







TRANSPORT (kako iz obliznjih gradova stici do Barselone)


Ukoliko svoj odmor u Spaniji provodite u nekom od gradica u blizini Barselone onda ne propustite priliku da obidjete ovaj prelepi grad. Ja sam bio smesten u Lloret de Mar-u, gradicu na Costa Bravi (Divlja obala) koji je od Barselone udaljen oko 75 km. Iz Lloret de Mar-a postoji dva nacina transfera do Barselone:

1) Prvi je autobusom,
2) a drugi vozom, tacnije autobusom + vozom.

Koju god od ove dve varijante da izaberete polazna tacka za putovanje ce vam biti autobuska stanica u Lloret de Mar-u koja se nalazi u centru grada, preko puta Grand Casino hotela.


~Autobusom~: Ukoliko se odlucite za autobus sa stanice u Lloretu uzimate direktnu liniju za Barselonu. Prevoznik je SARFA BUS, cena karte u jednom pravcu je 8.65 EVRA, a putovanje traje oko sat vremena. Takodje je VAZNO da obratite paznju na RED VOZNJE da vam se ne bi desilo da propustite poslednji autobus za povratak. Prvi autobus IZ Lloreta ZA Barselonu polazi u 8:00, a poslednji u 20:00. Prvi autobus IZ Barselone ZA Lloret polazi u 8:15, a poslednji u 20:00. Autobusi u oba pravca idu na svakih sat vremena, s tim sto u periodu od 11:15 do 14:00 autobusi iz Barselone do Lloreta NE saobracaju, dok iz Lloreta do Barselone ne postoji ta pauza.


~Vozom~: Ukoliko od Lloreta do Barselone zelite da idete vozom deo puta cete morati da predjete autobusom, jer u Lloretu ne postoji zeleznicka stanica. Najbliza zeleznicka stanica se nalazi u gradu BLANES koji je od Lloreta udaljen 8 km. U tom slucaju na autobuskoj stanicu u Lloretu uzmite liniju prevoznika PUJOL BUS koja ide do BLANES ESTACIO!!! Ovo je vazno, jer postoji i linija koja ide do BLANES, tj. do centra grada i ova linija nije ona koja vama treba, vec ona koja ide do zeleznicke stanice u Blanesu, a to je linija LLORET DE MAR - BLANES ESTACIO ("estacio" znaci "stanica"). Na zeleznickoj stanici u Blanesu (Blanes Estacio) uzimate voz do Barselone. Dobro je to sto bez obzira na to sto se do Blanesa ide autobusom, a onda preseda i vozom ide do Barselone kartu mozete da kupite samo jednom. Naime, vec na autobuskoj stanici u Lloret de Mar-u mozete da uzmete jednu kartu do Barselone koja ce obuhvatati prevoz autobusom od Lloreta do Blanesa i prevoz vozom od Blanesa do Barselone. Ta karta u jednom pravcu kosta 5.65 EVRA, a u oba pravac 10.45 EVRA. Dakle, jos jednom da napomenem: sa tom jednom kartom se vozite i autobusom i vozom. Takodje je i ovde vazno da obratite paznju na RED VOZNJE: Prvi autobus IZ Lloreta do Blanes Estacio polazi u 6:40, a poslednji u 21:10. Prvi autobus IZ Blanes Estacio do Lloreta polazi u 7:00, a poslednji u 22:40. Za red voznje vozova od Barselone od Blanes Estacio se raspitajte na licu mesta da ne bi propustili poslednji voz!!! Ovaj vid putovanja iz Lloreta do Barselone (autobus + voz) traje nesto malo manje od DVA SATA. Autobusi i vozovi su prilicno dobro sinhronizovani tako da po stizanju na zeleznicku stanicu u Blanesu necete morati dugo da cekate na voz za Barselonu (cca 10-15 minuta). Od Blanesa do Barselone ima nekih 10-tak stanica od kojih se svaka najavljuje na razglas. Kada budete stigli do metroa, tj. kada sa vozom budete usli u tunel pod zemljom to je siguran znak da ste u Barseloni. Vozom mozete izaci na stanicu PLACA DE CATALUNYA koja se nalazi u samom centru grada.


Koji od ova dva nacina transporta izabrati zavisi od toga koliko imate novca i vremena na raspolaganju. Ocigledno je da je putovanje vozom jeftinija (otprilike 5 evra), ali ujedno i duza i nesto malo komplikovanija varijanta. Ja sam isao vozom i moram reci da su im i autobusi i vozovi (njihov zeleznicki prevoznik je RENFE) dobri, izuzetno cisti i uredni. Sve je odlicno organizovano, od kupovine karate, do presedanja i sinhronizacije saobracaja. Prevoz im je tako dobro organizovan da se bez ikakvih problema moze snaci bilo ko.


Ovo je nacin kako da iz Lloret de Mar-a stignete do Barselone, a slicna stvar je i sa bilo kojim gradom u blizini Barselone. Iz vecine gradova postoje direktne autobuske linije, a ukoliko u tom gradu ne postoji zeleznicka stanica mozete da se autobusom prebacite do najblizeg grada koji je ima i tu uhvatiti voz za Barselonu. Uzimajuci u obzir udaljenost Lloreta od Barselone i cene koje sam naveo mozete imati i priblizan uvid u to koliko bi vas kostao put iz nekog drugog mesta.







TRANSPORT (po Barseloni)


Postoji nekoliko varijanti transporta u gradu Barseloni. Ukoliko prvi put dolazite u Barselonu i sami ste svoj vodic onda bih vam preporucio Barcelona Bus Turistic.

~Barcelona Bus Turistic~: Ovi turisticki busevi obuhvataju TRI LINIJE (crvenu, plavu i zelenu) i 44 STANICE. Dobro kod njih je to sto ove 44 stanice obuhvataju glavne atrakcije u Barseloni, tj. sve ono sto je najvrednije za obici. Autobusi su moderni, redovni i uredni, a posebo mi se svidelo sto su double decker-i sa gornjim spratom kao terasom, pa je uzivanje u voznji Barselonom utoliko vece. Najbolje je da zavalite u sedistu na spratu i posmatrate uzurbanu Barselonu i reke automobila i turista koji promicu pored vas. Na ovaj nacin cete upoznati arhitekturu grada koja je zaista fascinantna. Autobusi su cesti, pa u njima uglavnom nije guzva. Cene karata su: 20 EVRA za jedan i 26 EVRA za dva dana s tim sto to moraju biti dva uzastopna dana. Karte mozete kupiti turistickim informativnim centrima kojih ima nekoliko u centru grada, kao i u TMB korisnickim servisima (TMB je kompanija cije su ovo linije).

S kartom koju uzmete mozete da se vozite citav dan uz neogranicen broj silazaka i ulazaka u buseve. Vazno je da isplanirate koje lokacije zelite obici, da ih pronadjete na mapi, vidite sa kojom linijom do njih mozete stici i uzivajte. Mozete da obidjete jednu lokaciju, pa sacekate sledeci bus, odete do druge lokacije itd... Kao sto sam vec napomenuo, ove linije obuhvataju sve glavne atrakcije u Barseloni tako da ne morate mnogo da razmisljate kako da do njih dodjete i da li cete nesto propustiti.

VAZNO: sa kupljenom kartom ne dobijate samo mogucnost voznje u ovim autobusima, vec i popust na dosta turistickih atrakcija u gradu. Na primer, cena karte u Akvarijumu je 16 evra, a sa ovom kartom je 1.5 evra itd... Kompletan spisak popusta kao i mapu linija uzmite na mestu gde budete kupili kartu.


~Barcelona Metro~: Barselona ima fantastican metro koji je moderan, efikasan, uredan i redovan. Sa njim se za vrlo kratko vreme mozete prebaciti sa jednog kraja grada na drugi. Metro stanice su lako uocljive, jer su obelezene visokim znakom na kojima je ispisano crveno slovo M. Karta za jednu voznju kosta 1.3 EVRO, a mozete je kupiti na svakoj metro stanici. Na stanicima imaju radnici koji asistiraju prilikom kupovine karte bilo da je uzmimate platnom karticom na automatu, bilo kesom. Metro u Barseloni je vrlo jednostavan za koriscenje, cak i za one koji se po prvi put voze metrom (kao sto je to bio slucaj samnom). Tokom voznje je na nekoliko tabli jasno oznaceno koje stanice su prosle, koja je stanica sledeca, kao i koje su stanice kroz koje ce se jos proci. Na nekim metro stanicama mozete menjati linije i to ce vam se to racunati kao jedna voznja sve dokle ne napustite stanicu. Ukoliko planirate da metro koristite vise puta onda bi bilo dobro da uzmeta tzv. T10 kartu koja sluzi za 10 voznji i koja kosta 7.2 EVRA. Sa ovom kartom mozete koristiti metro, gradski prevoz (tramvaje i buseve), kao i RENFE vozove u gradskoj zoni (ukupno 10 voznji).


~Barcelona Card~: Predstavlja kartu koja vam omogucava neogranicen prevoz u svim vidovima javnog saobracaja u gradu (metro, tramvaiju, bus, itd...). Uz nju dobijate i besplatnu mapu grada kao i vodic kroz Barselonu. Barcelona card takodje donosi i popust u muzejima, restoranima i drugim gradskim atrakcijama. Ova karta za dva dana kosta 25 EVRA, a za tri dana 30 EVRA. Mozete je kupiti u turistickim informativnim centrima, gde se informisite i o popustima koje ova karta donosi. POREDJENJE sa kartom za Barcelona Bus Turistic: moje misljenje je da je, ukoliko u Barselonu dolazite prvi put, bolja opcija karta za turisticke buseve, jer ti busevi vode do ogromne vecine atrakcija u gradu sto vas oslobadja razmisljanja kako i gde da odete. Takodje ne treba ispustiti iz vida i cinjenicu da je razgledanje grada daleko lepse voznjom double decker-ima, nego recimo metrom iz koga nista od grada ni ne mozete videti.


~Taxi~: Na moje iznenadjenje taxi u Barseloni uopste nije skup, pogotovu uzimajuci u obzir cene svega ostalog. Cena voznje je otprilike ista kao u Beogradu, tako da se ne morate se ustrucavati da ga koristite. Mada taxi vozila nisu toliko cesta na ulicama Barselone, kao sto su recimo u Beogradu. Jednom sam pola sata pesacio trazeci usput taksi i nisam ga nasao ili su oni koje sam vidjao vec bili zauzeti. Na kraju sam stigao pesice do mesta na do kojeg sam mislio da odem s taksijem.


~Pesice~: Dobro za obilazak Barselone je to sto se veliki broj glavnih atrakcija nalazi u blizini centra grada, tako da cete dosta lokacija moci da obidjete pesice. Vise o ovome u odeljku ATRAKCIJE.


TEKST CU NASTAVITI STO MI PRE FORUMSKA PRAVILA TO BUDU DOZVOLILA
Relax, take it easy, for there is nothing that we can do.

PaZaRaC

Profesionalac

(26)

  • »PaZaRaC« je muško
  • »PaZaRaC« je autor ove teme

Postovi: 1.291

Datum registracije: 21.07.2002

Lokacija: Frankfurt

  • Poruku poslati

16

Ponedjeljak, 02. Juni 2008

Planiram da ove ili sledece godine posetim barselonu, dakle ... idemo dalje ... :)

@ef

Majstor

(22)

  • »@ef« je muško

Postovi: 1.842

Datum registracije: 11.02.2004

Lokacija: Sandzak, Novi Pazar

  • Poruku poslati

17

Ponedjeljak, 02. Juni 2008

@PAZARAC, da je obavezno posetis :)

Idemo dalje:

O BARSELONI

Barselona je glavni grad Katalunje koja je najbogatija regija u Spaniji. Na sirem podrucju grada Barselone zivi oko 4.5 miliona stanovnika, dok je u gradskom jezgru ta cifra nesto preko 1.5 miliona. Impozantan je podatak da u Barseloni ima cak 3 miliona stabala raznog drveca. Postoje dve legende o nastanku Barselone. Po jednoj, osnovali su je Rimljani u 1. veku pre nove ere, a po drugoj kao osnivac Barselone se uzima kartaginski vojskovodja Hamilkar Barsa (otac cuvenog Hanibala). On je navodno, po svom prezimenu, gradu dao naziv Barsino (po prvoj legendi ovaj naziv gradu su dali Rimljani). Barselona je smestena na obalama Mediteranskog mora, na oko 160 km od granice sa Francuskom. U njoj vlada mediteranska klima sa prosecnom letnjom temperaturom od oko 26-28 C. Zvanicni jezici su katalonski i spanski. Ova dva jezika su slicna, ali se ipak razlikuju. Katalonci su kroz istoriju cesto izrazavali zelju za samostalnoscu od Spanije. To rade cak i danas, pa u Katalunji cesto mozete videti grafit "Cataluny is not Spain". Mada Katalonci nisu toliko ekstremni koliko su Baskijci. Katalonci i Spanci pripadaju istoj etnickoj grupi.


Pocetkom 19 veka grad je odlucio da izabere arhitektu koji ce napraviti urbanisticki plan grada. Arhitekta koji je bio njihov prvi izbor za taj posao je uzeo novac i pobegao. Zbog toga je odluceno da se raspise konkurs i pobedio je arhitekta koji je ponudio resenje gradnje grada u kvadratice. Oni su taj projekat ispostovali i ukoliko pogledate slike Barselone iz vazduha videcete da je prizor zaista impozatantan: stotine gradjevina koje su poredjane kao Lego kockice jedna naspram druge, sa ulicama koje ih razdvajaju. Zanimljivo za arhitekturu Barselone je i to sto se zidovi zgrada na uglovima ne sastaju pod pravim uglom, vec pod kosinom. To je uradjeno da bi osvetljenje u ulicama bilo sto bolje. Arhitektura grada je zaista fascinantna. Posebno se izdvaja deo u i oko centra grada u kome skoro svaka gradjevina zavredjuje posebnu paznju. Meni jos uvek nije jasno kako se toliko lepih gradjevina naslo na tako malo prostoru. Potrebno je bar mesec dana setanja samo gradskim jezgrom da biste sve videli i upili. Toliko toga ima da mi se cini da koliko god puta da ga obidjem uvek bih imao da vidim nesto novo, nesto nesvakidasnje, nesto zbog cega Barselona jeste jedan od najlepsih gradova na svetu!!! Tokom svojih poseta Barseloni imao sam prilike da obidjem i delove grada koji nisu u centru grada. Pre svega mislim na deo oko Nou Campa, kao i delovi grada u kojima se nalaze outlet prodavnice. Ti delovi grada nisu nista spektakularno. Tu zgrade, ulice i kuce izgledaju kao i u mnogim drugim gradovima, ali se i u tim delovima grada oseca poseban smek kojim ovaj grad svakim svojim kamencicem odise. Tu mi se svidela ulica Avinguda Meridiana, koja je dugacka i sa dve trake. Na njoj mi se svidelo to sto su prostor izmedju dve trake iskoristili da bi napravili decija igralista. Ta igralista su siroka 6-7, a duga 30-tak metara i ima ih na svakih 200-300 metara. Ogradjena su ogradom da deca ne bi mogla da izlete na ulicu.


Ne znam zbog cega, ali Barselona mi uopste nije delovala kao mnogo velik grad. Da li je to zbog toga sto je grad, tj. prevoz u gradu odlicno organizovan, sto je dosta glavnih atrakcija smesteno u blizini centra grada ili zbog toga sto grad zaista nije mnogo velik tesko mi je da procenim, jer nisam boravio dovoljno dugo. Iako mi je ovo bila prva poseta Barseloni lako i brzo sam nalazio sve ono sto sam hteo. Zato se nemojte ustrucavati da se otisnete i sami istrazujete Barselonu.


LJUDI u gradi su me posebno odusevili. Svi su bili neverovatno ljubazni. Onima koji rade u objektima koji imaju veze sa turistima je to posao, ali su na mene poseban utisak ostavili ljudi na ulici, obican narod. Posto sam vecinu obilazaka Barselona obavljao individualno cesto sam zaustavljao ljude na ulici da bih ih nesto pitao. I svi, ali bas svi koje sam zaustavio su mi sa osmehom pomogli. Milioni turista prodju kroz Barselonu svakog meseca, ali njima ocigledno to ne smeta. Koliko sam samo ljudi zaustavio da me slikaju, a da me niko nije odbio. Cak su mi i sami davali ideje kako da mi slika ispadne sto bolja. Ljubaznost i gostoprimstvo je nesto sto cete naci na svakom kutku Barselone i zato se ne ustrucavajte da trazite pomoc za bilo sta. Iznenadilo me i nije mi se svidelo to sto dosta slabo znaju engleski. Vecina je od engleskog znala samo osnovne reci, a retki su bili oni sa kojim ste mogli da imate tecnu konverzaciju. Uglavno se svodilo na sporazumevanje "nogama i rukama". To je valjda delom zbog toga sto smatraju da drugi trebaju da uce njihov jezik, a ne oni tudj. Delovalo mi je da je jezicki nacionalizam u Spaniji prilicno zastupljen.


U gradu vlada skoz opustena atmosfera. Ima puno ljudi, jurnjave, kola, turista, ali opet je sve nekako opusteno. Nisam video da se bilo ko za bilo sta nervira, svi su nekako nasmejani i prijatni. Zanimljivo mi je bilo videti da se pesaci u Barseloni ne drze striktno saobracajnih pravila i znakova. Kada sam dolazio ocekivao sam strogo postovanje propisa cak i od strane pesaka, ali to nije bio slucaj. Npr, pesaci prelaze na crveno svetlo za pesake, kao i van pesackog prelaza i to naocigled policije. Mada skrecem paznju na to da se samo par sekundi posto se upali crveno svetlo za pesake, pali zeleno za vozila. Tako sam se par puta, naviknut na vreme koje kod nas semafori ostavljaju pesacima da predju ulicu cak i posto se upali crveno svetlo za pesake, nasao na sred ulice sa kolima koja krecu. Zato kada u Barseloni vidite da se upalilo crveno svetlo za pesake odmah otrcite do najblize strane ulice.


MAPU grada bi bilo pozeljno da imate. Mape mozete kuputi na mnogim kioscima i turistickim info centrima. Cene mapa se krecu od 4 evra, pa na vise u zavisnosti od kvaliteta i detaljnosti mape. Takodje postoji i veliki broj turistickih vodica na dosta jezika. U turistickim info centrima mozete uzeti i besplatnu mapu grada. Ta mapa je prilicno detaljna, a papir na kome je odstampana nije los, ali nije ni posebno kvalitetan. Sve u svemu mapa koja moze dobro da dodje za prvu pomoc. S obzirom na to da sam ja uz sebe imao i navigaciju ova mapa mi je bila dovoljna (navigaciju u Barseloni sam sa vise detalja obradio u posebnom odeljku). Za detaljniji obilazak Barselone ipak preporucujem kupovinu bolje mape.


JELO I PICE - Pogledati u delu ATRAKCIJE, pasus LA BOUQUERIA.


TELEFONIRANJE. U Barseloni nisam koristio javne govornice, ali mogu vam preneti svoje iskustvo iz Lloret De Mar-a, jer pretpostavljam da je i u Barseloni slicna situacija. U Lloretu sam Srbiju zvao iz INTERNET CAFFE-a. U njima postoje govornice iz kojih mozete pozivati Srbiju i druge zemlje (Crna Gora nije mogla). Cene razgovora nisu bile visoke tako da sam placao 0.20 evra za minut razgovora sa Srbijiom (ista je cena bilo da zovete fiksni ili mobilni telefon). Kvalitet zvuka je bio odlican, a obicne govornice su bile mnogo skuplje. Procedura za pozivanje je bila ta da prvo okrecete (za Srbiju): 99381 pa broj bez vodece nule (npr: okrecete 9938163111111 za broj 063111111). Kada vam se javi osoba koju pozivate PRITISNITE TARABU (#), jer vas u protivnom osoba koju pozivate ne moze cuti. Dakle, kod pozivanja: 99381, a kada vam se javi osoba koju pozivate pritisnite # i to je sve. Nisam pitao, ali pretpostavljam da su ovi razgovori bili preko VoIP tehnologije koja omogucava mnogo jeftinije internacionalne razgovore od klasicne telefonije. Cene koriscenja interneta u Lloretu su se kretale od 1 do 2 evra po satu. Pretpostavljam da je slicna situacija i u Barseloni tako da kada budete hteli da telefonirate obavezno prvo posetite neki internet caffe.


DZEPAROSI - ima ih na svakom cosku i morate se dobro paziti!!! Takodje nemojte da vas zavara neciji izgled, jer je Barselona poznata po tome da tamo i babe dzepare. Decku iz moje grupe je baba koja prodaje cvece iz novcanika izvukla 100 evra, a da to nije ni primetio!!! Izbegavajte da nosite sa sobom puno para, a i te koje nosite gledajte da stavite na sto skrovitije mesto.


IMA JOS, ALI MORAM OPET DA CEKAM ZBOG FORUMSKIH PRAVILA :D
Relax, take it easy, for there is nothing that we can do.

PaZaRaC

Profesionalac

(26)

  • »PaZaRaC« je muško
  • »PaZaRaC« je autor ove teme

Postovi: 1.291

Datum registracije: 21.07.2002

Lokacija: Frankfurt

  • Poruku poslati

18

Ponedjeljak, 02. Juni 2008

Ma ko shisha forumska pravila ... :P

Idemo dalje ... ali ovaj put molim sa kojom fotografijom X(

@ef

Majstor

(22)

  • »@ef« je muško

Postovi: 1.842

Datum registracije: 11.02.2004

Lokacija: Sandzak, Novi Pazar

  • Poruku poslati

19

Ponedjeljak, 02. Juni 2008

Bice fotografija :) Fotografije cu da postavim na kraju, a potrudicu se da sa fotografijama pokrijem ceo opis.

ATRAKCIJE


PLACA DE CATALUNYA - je glavni gradski trg u Barseloni. Kada se kaze "centar grada Barselone" uglavnom se misli na ovaj trg. Trg zauzima oko 50 000 kvadratnih metara, kuznog je oblika, a u njega se sliva 9 ulica, od kojih 2 najpoznatije ulice u Barseloni: La Rambla (siroka promenada u centru starom delu grada) i Passeig de Gracia koja vazi za najglamurozniju ulicu u Barseloni. Trg je poznat po jatima golubova koji se tu okupljaju. Cesto se moze videti prizor ljudi kako hrane golubove koji ocigledno nemaju strah od ljudi, jer se okupljaju u velikom broju oko svakog ko pocne da baca zrna kukuruza. Na trgu postoji i nekoliko statua i fontana, a veoma je ziv i skoro uvek vrvi od ljudi kao mravnjak. Kroz Placa de Catalunya prolazi nekoliko metro i bus linija, a pod zemljom se nalazi i zeleznicka stanica. Osim toga trg je pozlazna stanica za dve linije turistickih buseva. Ovde se nalazi i "El Corte Ingles", inace najveci lanac trznih centara u Spaniji. Mislim da Placa de Catalunya nije nista spektakularno, ali svakako mesto koje vredi obici i koje cete ustvari tesko mimoici, pa makar u Barseloni bili i samo na jedan dan.


LA RAMBLA - Najpoznatija i najpopularnija ulica u gradu duga 1.2 km. La Rambla je siroka ulica koja na sredini ima setaliste sa cije obe strane tece saobracaj. Ona se ustvari sastoji od 5 manjih ulica koja se nastavljaju jedna na drugu. Naziv svih 5 ulica pocinje sa "Rambla" i otuda jedinistven naziv "La Rambla" za ulicu koja ih sve obuhvata. "Rambla" predstavlja izvedenicu iz arpaske reci "ramla" i na spanskom ta rec znaci "ispresecan vodeni tok". Duz cele ulice postoji mnostvo kioska, turistickih info centara, cvecara, prodavnica zivotinja (uglavnom ptica), kafica i restorana. La Rambla je poznata i po tome sto u njoj mozete videti performanse mimicara, glumaca, zonglera, a i slikati se sa nekim od mnostva ljudi-statua koji su odeveni u najrazlicitije kostime tipa cudovista, coveka koji sedi na WC solji, pirata, andjela itd... Cenu slikanja sami odredjujete tako sto ubacite proizvoljan novcani iznos u posudu koja se nalazi ispred. Ovde se takodje nalazi i Grand Theatre del Liceu. U ovoj ulici mozete uzeti svoj ili portret neke poznate licnosti, kao i veliki broj karikatura. Dakle, La Rambla je veoma zivopisna, zanimljiva ulica kojoj sam mogao da spartam satima. To je ulica koju vredi obici svaki dan, jer je svaki put razlicita i svaki put imate nesto novo da vidite (bar sam ja stekao takav utisak). Pricu o La Rambli zavrsavam citatatom slavnog Spanskog pesnika Lorke koji je jednom prilikom izjavio da je "La Rambla jedina ulica na svetu za koju zelim da nema kraja". Meni ostaje samo da se slozim.


LA BOUQUERIA - najpoznatija pijaca u Barseloni, a poznata je jos i pod nazivima "Mercat de Bouqueria" i "Mercat de Sant Josep". Pijaca je otvorena sredinom 19 veka, a metalni krov kojim je pijaca prekrivena je postavljen jos 1914. Jedan od ulaza na pijacu se nalazi sa ulice La Rambla, sto znaci da se nalazi u strogom centru grada. Taj ulaz mozda nije toliko uocljiv sto zbog toga sto je malo uvucen, sto zbog velike guzve koja vlada u La Rambli. Kada od Placa de Catalunya krenete niz La Ramblu pijaca se nalazi sa desne strane, a njena tacna ADRESA je: La Rambla 91. Opis pijace u jednoj reci bi glasio: neverovatno!!! Ova pijaca izgleda da nije mesto koje se nalazi na spisku za obilazak vecine nasih turistickih agencija koje vode turiste do Barselone sto je za mene potpuno neshvatljivo, jer je ova pijaca jedno od mesta koja su na mene ostavila najjaci utisak. Mozda zvuci cudno da jedna pijaca moze da ostavi iole jaci utisak, ali to nije samo pijaca - to je La Bouqueria. Ona je vise od pijace. Njena zivopisnost je neverovatna. Nije nesto preterano velika, ali tolika raznolikost ponude teska je za postici i na mnogo vecim pijacama. Na njoj izmedju ostalog mozete kupiti puno raznog voca i povrca, kolacice, morske plodove, meso, cedjene sokove itd... Ono zbog cega mi se ova pijaca posebno svidela je izbor voca. Na njoj sam video toliko razlicitog voca i povrca za koje nisam ni znao da postoji da sam se u jednom trenutku zapitao na kojoj sam planeti ziveo sve ove godine. Na pijaci na velikom broju tezgi imate pripremljem miks raznog voca po ceni od 1.5, 2 i 2.5 evra u zavisnosti od velicine miksa. Medjutim, ja sam se opredelio za drugu varijantu. S obzirom na to da su to bili miksevi sa dinjom, jagodama, grozdjem i drugim vocem koje imamo prilike da jedemo u Srbiji meni nisu bili posebno privlacini. Posebno pored ostalih egozticnih vocki koja je ova pijaca imala u ponudi. Ja sam uzeo 6 vrsta voca koje pre nisam jeo, a to me ukupno kostalo 10-tak evra. Od svakog voca sam uzeo po malo, cisto da vidim kakvog su ukusa. Tako sam jeo Papaya-u i Passion fruit (Voce strasti) koje su jedine dve vocke koje sam jeo ovde, a za koje sam predhodno cuo. Ukus Papaye nije bio nista posebno, a ni Passion fruita. Passion fruit se kod nas koristi za pravljenje soka Exotica i ukus voca zaista podseca na taj sok. Onda se tu nasla izvesna Pitahaya i to u dve varijante: jedna ljubicasta sa crnim tackicama i druga bela sa crnim tackicama. Ukus je bio dobar, posebno ove ljubicaste. Takodje sam jeo neko voce velicine jajeta koje ima cupavu ljusturu koju sam uklonio, a unutra me je cekala vocka za neke ljigavog izgleda, ali ukusna, a u samoj sredini se nalazilo nesto izgleda badema. I za kraj, jeo sam neku vocku koja mi je imala izgled kruske i koja je jedno od najukusnijih voca koje sam jeo u svom zivotu. Ni jedno od ovih voca koje sam jeo nije imalo ni priblizan ukus bilo kakvom nasem vocu. Moja preporuka za sva ova voca koja sam nabrojao.

JELO u La Bouqueriji. Na ovoj pijaci postoji i mesto gde mozete jesti jednako zanimljivu hranu kao voce koje sam upravo opisao. Sa ulaza na pijacu sa La Ramble idite pravo do suprotnog kraja pijace i u tom poslednjem redu cete videti vegeterijanski fast food. Tu se nude razni specijaliteti i ja sam se jedva odlucio sta da uzmem. Postoji mix koji ukljucuje glavni sastojak i jos 10-tak raznih dodataka za koje ni danas ne znam sta su. Glavni sastojak se sastoji od neke palacinke u koju je umotano nesto, a sta je to nesto stvarno ne znam. Postoji veliki izbor glavnih sastojaka, a ja sam u svako gledao kako beba u klovna, jer nisam mogao da se odlucim sta da izaberem. Sve je izgledalo mnogo primamljivo. Porcija je kostala 10 evra, a prilicno je obilna. Ja sam bio bas dosta gladan i pojeo sam otprilike pola porcije, tako da mislim da je jedna porcija dovoljna za dvoje koji imaju prosecan obrok. Jelo je bilo bogato i raznovrsno, a uz to i jako ukusno. To je bilo jedno od najzanimljivijih jela koje sam u zivotu jeo i svakako moja preporuka cak i za one koji ne mogu da zamisle obrok bez mesa.

PICE u La Bouqeriji. Na dosta tezgi u La Bouqeriji se nude 100% prirodni, cedjeni sokovi. Na ovoj pijaci su i sokovi egzoticni. Imaju sokovi od Pitahaye, Maracuye, Guayabe i jos od mnogih drugih vocki za koje je nikada nisam cuo. Ja sam uzeo sok od Maracuye i nije bio nista posebno, ali ga je svakako vredelo probati. Cena ovih sokova je 2 evra, a case su nesto malo vece od nasih casa za jogurt (2dl).

Takodje sam video i veliki broj slatkisa i kolaca od marcipana koji su izgledali fenomenalno. Posebno su mi bili zanimljivi sitni kolacici sa raznim oblicima i toliko su verodostojno uradjeni da tesko da bi iko pomislio da su to kolaci. Cena ovih kolaca je bila 65 evra po kg. Ovde sam jos video paradajiz malo veci od klikera, kao i banane duzine prsta.
ZAKLJUCAK: La Bouqeria je definitivno jedno od mesta koje morate posetiti. Ako nista drugo onda je posetite i samo prosetajte njom, vredece. Mada je moja preporuka da je iskoristite i probate sto mozete vise stvari koje u mestu vaseg stanovanja nemate prilike.


SAGRADA FAMILIA - nezavrseni hram, crkva i jedna od najupecatljivijih znamenotosti grada. Sagrada Familia je postala jedan od sinonima za Barselonu. A za crkvu je vezan jos jedan od sinonima za grad, a to je ime glavnog arhitekte koji je radio na crkvi - Antonio Gaudi. On je godinu dana nakon pocetka izgradnje crkve postao glavni arhitekta i od tog trenutka do kraja svog zivotu (preminuo je 1926. godine) posvetio se gradnji crkve. Gradnja crkve je pocela jos davne 1882. godine i jos uvek traje. Kako je krajem 19 veka industrijalizacija pocinjala da uzima maha, ljudi su se sve vise udaljavali od tradicionalnih hriscanskih vrednosti. Zbog toga je odluceno da se izgadi velelpna crkva oko koje ce se ljudi okupljati i koja je imala za cilj da se povrate te stare vrednosti. Zbog toga je crkvi dat simbolican naziv Sagrada Familia (Sveta Familija) koji bi trebao da na centralno mesto postavi svetost porodice. Postoje planovi da se gradnja crkve zavrsi 2026 godine na stogodisnjicu Gaudijeve smrti, ali to jos uvek nije 100% sigurno. Cak sta vise, postoje glasine da ni ne posoji namera da se crkva ikada dovrsi, jer cela ta fama oko duzine i same gradnje crkve daje joj neophodnu dozu privlacnosti za turiste iz celog sveta. A nastavak gradnje crkve posle Gaudijeve smrti je bio predmet zestoke debate izmedju dva tabora: jedni su smatrali da gradnja crkve treba da se nastavi i posle Gaudijeve smrti, dok su drugi (medju kojima je bio i Salvadore Dali) zalagali za konzerviranje radova, jer su smatrali da ce sve posle Gaudija da izgleda smesno. Kada sam pre puta procitao da je bilo onih koji su bili za prekid gradnje crkve malo bi je bilo cudno, jer sam smatrao da sve sto se zapocne treba da se i dovrsi. Medjutim, kada sam video crkvu licno nisam bas bio toliko siguran. Za vreme Gaudijevog zivota zavrsena je jedna od tri fasade i jedan od 18 tornjeva koliko je predvidjeno da crkva ima. Po 4 tornja na svaku od tri fasade predstavljace 12 apostola, 4 tornja predstavljat ce 4 jevandjelista, jedan toranj Devicu Mariju i poslednji Isusa Hrista. Toranj posvecen Isusu Hristu trebao bi da bude visok 170 metara sto bi Sagradu Familiu ucinilo najvisocijom crkvom na svetu. Dakle, izgradnja crkve traje veoma dugo sto zbog velicine, sto zbog raznih drugih okolnosti, a Gaudi povodom duzine gradnje crkve Gaudi je znao da kaze: "Mom klijentu se ne zuri". Gaudi je vrlo cesto menjao planove izgradnje, tj. uglavnom je radio od danas do sutra tako da je posle njegove smrti ostalo vrlo malo skica od kojih je vecina unistena u Gradjanskom ratu u Spaniji. Sada se vracam na pitanje oko nastavka gradnje crke posle Gaudije smrti. Posto posle njegove smrti nije ostalo mnogo skica, a i mnogo posla koji je trebao da se uradi bilo je ocigledno da ce oni koji budu zaduzeni za dalju izgradnji crkve morati sami da prave planove. Kada sam uzivo video crkvu razlika izmedju onoga sto je radio Gaudi i onoga sto su radili oni posle njega je i vise nego ocigledna, jer se kasnije arhitekte se ocigledno nisu drzali Gaudijevog stila. Ne mogu da kazem da to sto su oni radili nije lepo, naprotiv. Ali kada videte deo koji radio Gaudi onda ne mozete, a da ne ostanete bez daha. Na ono niko ne moze da ostane ravnodusan. Ono sto je on uradio je neuporedivo sa bilo cim sto je kasnije dodavano. Takvu grandioznost i rad sa toliko detalja nisam nigde video. Jednostavno, to je nesto neopisivo. Koliko god da ste puta Sagradu Familiju videli na slikama, osecaj kada je vidite uzivo je neuporediv. Posle posete Sagradi Familiji malo sam korigovao misljenje o nastavku gradnje, jer nisu daleko od istine oni koji kazu se dodavanjem bilo cega na Gaudijev rad samo kruni lepota onoga sto je on uradio.
Sagrada Familija je od centra grada udaljena par kilometara. CENA ulaza u crkvu je 8 evra.


IMA JOS...
Relax, take it easy, for there is nothing that we can do.

Sting Lady

Profesionalac

(10)

  • »Sting Lady« je žensko

Postovi: 752

Datum registracije: 07.08.2005

Lokacija: Kitchener, ON

  • Poruku poslati

20

Ponedjeljak, 02. Juni 2008

Idemo dalje... :)

Samo mi objasni, molim te, kako pamtish sve ove detalje! Pishesh li dok putujesh, ili...?


Ima u meni tmine,
no ima u meni i vedrine,
i moja divna sloga.

Social bookmarks